eKauppa | Katso kaikki yhteystiedot |

Transmeri

Transmeri

”Service Desk- ja työasemapalveluiden keskittäminen yhdelle kumppanille auttoi pääsemään eroon rönsyistä ja vapautti aikaa kehitystehtäviin.”

Transmeri Group halusi virtaviivaistaa konsernin tietohallinnon toimintoja kilpailuttamalla Service Desk- ja työasemapalvelut keväällä 2019.

Yhteistyö kilpailutuksen voittaneen Chilitin kanssa juontaa pitkälle historiaan konsernin tytäryhtiön Sultraden käytettyä Chilitin palveluita jo kauan sitten.

Tavoitteena oli luoda keskitetty ratkaisu, jossa Chilit vastaa laajasta kokonaisuudesta ja antaa Transmerin tietohallinnolle mahdollisuuden keskittyä muihin lisäarvopalveluihin.

”Toimintaympäristömme oli historian peruja myös teknisesti hieman hajanainen, joten asetimme tavoitteeksi olla tulevaisuudessa vahvasti Microsoft-teknologiaan nojaava organisaatio, joka toimii kustannustehokkaasti”, kertoo Transmeri Groupin tietohallinnosta vastaava Kimmo Koho.

Tikettien määrä on pudonnut alle puoleen

Käytännön tasolla yhteistyö näkyy siten, että uuden työntekijän tullessa tai työasemien vaihtuessa laitteet saadaan käyttöön avaimet käteen -valmiina. Tietohallinnon piti aiemmin usein avustaa uuden laitteen käyttöönotossa tai muutoinkin selvitellä asiaa, nyt tietohallinnossa voidaan sen sijaan keskittyä enemmän kehitystehtäviin.

Myös mobiililaitteiden hallinta on nyt alustan päällä, jolloin sekin toimii saumattomasti ja inventaario toimii huomattavasti aikaisempaa paremmin.

Chilitin työasemaympäristön mittaus- ja analysointipalvelu auttaa vian selvityksessä, joko ennakoivasti tai silloin, kun asiantuntija joutuu tutkimaan laitteen ongelmia.

Käyttäjät ovat olleet tyytyväisiä yhteistyöhön ja Chilitin kyky ennakoida, tunnistaa ja reagoida toistuviin ongelmatilanteisiin on vähentänyt tikettien määrän puoleen entisestä.

Automaattiset päivitykset tuovat turvaa

Kohon mielestä tietohallinnon kannalta työasemapäässä on hyvää automaattisesti tehtävät sovelluspäivitykset, jolloin sovellukset ja tietoturva pysyvät kunnossa ilman, että niistä tarvitsee muistuttaa erikseen. Myös Windows 10 -laitteiden vuosittaiset päivitykset hoidetaan Chilitin toimesta.

Mittaus ja raportointi tapahtuu työasemakohtaisesti. Näin tunnistetaan nopeasti ongelmatilanteita, kuten huonosti toimiva akku tai laitteen alhainen suorituskyky, jolloin laite vaihdetaan proaktiivisesti.

Arjen pyörittämisestä kohti kumppanuutta

Transmeri ja Chilit kokoontuvat säännöllisesti keskustelemaan miten asiat sujuvat arjessa ja mahdollisista tulevaisuuden kehityshankkeista.

Kohon mielestä yksi pieni esimerkki asioiden sujumisesta on laitteiden kierrätys.

”Nykyisin vanhoista laitteista päästään Chilitin avulla eroon tosi näppärästi ja niistä saa jopa rahaa takaisin. Muutenkin yhteistyö on todella sujuvaa ja rentoa siinä mielessä, että voin milloin tahansa soittaa ja kysyä mistä tahansa asiasta. Tutkimme harvoin sopimuksia tai mitään pikkupykäliä, koska pystymme kumppaneiden tavoin keskustelemaan puhelimitse tai kasvokkain.”

Mitä paremmin arki työpisteillä sujuu, sitä enemmän on aikaa kehitystehtäviin. Transmeri on keskustellut Chilitin kanssa projektinjohtotehtävistä ja muista asiantuntijatehtävistä, joihin voidaan nyt siirtää panostusta, kun arki on lähtenyt rullaamaan.

Kimmo Koho vetää Transmeri-konsernin tietohallintoa. Yli 90 vuotta vanha perheyritys toimii pääasiassa Suomen ja Baltian alueilla. Konserni työllistää yli 600 työntekijää ja liikevaihto on noin 250 milj. euroa.

Chilit tuottaa IT-palveluita, joita kukaan muu ei osaa, ehdi tai uskalla tuottaa. Asiakkaamme saavat meiltä kaikki IT-palvelut ja -ratkaisut käyttäjän taskusta pilveen. Tutustu tarkemmin palveluihimme.

Chilit Oy

Helsinki: Turkhaudantie 5, FI-00700 Helsinki


Turku: Juhana Herttuan Puistokatu 3, FI-20200 Turku

Myynti

myynti@chilit.fi


Support

support@chilit.fi


Laskutus

laskutus@chilit.fi

Laskutukseen liittyvät asiat, muissa asioissa olethan yhteydessä myyntiimme.


Katso kaikki yhteystiedot >

Sosiaalinen media

Asiakkaalle

Lataa etätuki

Liity uutiskirjeen tilaajaksi!

Haluatko saada kerran kuukaudessa kootusti tietoa IT-alan ajankohtaisista asioista? Liity uutiskirjeemme tilaajaksi!