eKauppa | info@chilit.fi | Katso kaikki yhteystiedot

Assemblin

Toteutimme:

 

Kokonaisulkoistus

Assemblin

”IT-palveluiden osalta turvaudumme yhä enemmän Chilitiin.” Assemblinin tietohallintovastaava Juho Yliriesto

Assemblin keskittyy talotekniikkaan ja ostaa tietotekniikan palveluna

Chilitin ja talotekniikan ammattilaisen Assemblinin välinen yhteistyö kattaa laajan IT-kokonaisuuden. Chilit toimittaa Assemblinin henkilöstölle käyttövalmiit tietokoneet, konesaliratkaisut, tietoturvapalvelut, ohjelmistohallinnan, sovelluspaketoinnin sekä kehityspalvelut. Tietotekniikan käyttäjät pysyvät tyytyväisinä tukipalvelun toimiessa. Liiketoimintayksiköiden palvelu on tehostunut ja IT-kehitysprojektit hoituvat nopeammin. Assemblinin toiminnanohjaus tuotetaan myös Chilitin konesalista.

Assemblin on täyden palvelun asennus- ja palvelukumppani, joka toimii Suomessa seitsemällä paikkakunnalla. Suomen lisäksi toimintaa on Ruotsissa ja Norjassa. Assemblinin Suomen liiketoiminnat keskittyvät talotekniikkaan, teknisiin palveluihin, rakennusautomaatioon sekä energia- ja elinkaaripalveluihin.

”Chilit on auttanut meitä IT-ympäristöjen yhdistämisessä sekä integroinnissa. Yhteistyömme on syventynyt vuosien aikana kattamaan merkittävän osan IT-palvelukokonaisuudesta. Chilit toimittaa luotettavasti IT-palveluja korkealla käytettävyydellä, joten voimme keskittyä ydinliiketoimintaamme. Hyödynnämme laajasti Chilitin asiantuntijoita, sillä osastomme Suomessa on yhden henkilön vahvuinen”, kertoo Assemblinin tietohallintovastaava Juho Yliriesto.

Käyttövalmiit tietokoneet

Chilit toimittaa Assemblinin ammattilaisille työasemat ja kannettavat tietokoneet. Käyttöjärjestelmä, virustorjunta sekä tarvittavat sovellukset asennetaan laitteisiin Chilitin esiasennuskeskuksessa. Laitteet tilataan Chilitin E-kaupan kautta ja ne toimitetaan käyttövalmiina suoraan käyttäjille ympäri Suomea.

”Chilitin E-kaupan kautta pystyn tilaamaan henkilöstön laitteet nopeasti mihin tahansa toimipisteeseen käyttäen valmiita vakioituja ostoskoreja ja suosikkilaitelistauksia. Hankinnat tallentuvat E-kauppaan talteen, joten vanhat tilaukset ovat löydettävissä helposti. Vanhojen tilauksien RMA-prosessi voidaan kätevästi aloittaa suoraan E-kaupasta. Tilaan Chilitin kautta myös päivittäiseen työntekoon tarvittavat ohjelmistot ja niiden käyttömääriä hallitaan tehokkaasti. Ohjelmistomme ja lisenssimme ovat nyt tehokkaassa käytössä”, kertoo Juho Yliriesto.

”Huolehdimme myös siitä, että asiakkaamme tietoturva on jatkuvasti ajan tasalla. Seuraamme ja mittaamme myös työasemien toimivuutta jatkuvalla seurantapalvelulla niiden koko elinkaaren ajan”, sanoo Chilitin liiketoimintajohtaja Mika Huhtiniemi.

Luotettavat konesalipalvelut

Assemblin ostaa konesaliratkaisut Chilitiltä kapasiteettipalveluna. Chilitin konesalitilojen laatu on korkealla tasolla virransyötön, varavoiman sekä paloturvallisuuden osalta. Chilit valvoo palveluita vuorokauden ympäri ja varmistaa sekä palauttaa datan nopeasti mahdollisissa poikkeustilanteissa.

”Suunnittelemme yhdessä uuteen palveluun tarvittavan kapasiteetin, jonka jälkeen teemme hankinnan. Windows-palvelimet saadaan valmiiksi asennettuna nopeasti sisältäen varmuuskopioinnin ja valvonnan. Chilit parantaa yöunieni laatua, kun voin luottaa konesalipalvelujen tuotettavan ammattimaisesti”, kertoo Juho Yliriesto.

IT-palveluiden kehitystä yhdessä

Käyttäjien ja eri yksiköiden tietotekniikkatarpeet vaihtelevat suuresti. IT-palveluiden pitää olla tavoitettavissa kaikkialta. Juho Yliriesto vastaa siitä, että IT-palveluja käytetään laajasti liiketoimintojen ja eri profiilisten työntekijöiden toimesta.

”Käymme yhdessä säännöllisesti läpi Chilitin palvelupäällikön johdolla IT-palvelukokonaisuuden kehitystarpeita. Yhteydenottokynnys uusien IT-palvelujen kehitysasioissa on hyvin matala ja he myös tuovat kehitysehdotuksia pöydälle säännöllisissä palavereissamme. Pystymme nyt palvelemaan kaikkia liiketoimintayksiköitä tehokkaammin, ja tuottamaan niiden tarvitsemia ratkaisuja nopeammin”, kertoo Juho Yliriesto.

Tukipalvelua suoraan käyttäjille

Chilit tarjoaa tukea käyttäjille monikanavaisesti puhelimitse tai sähköpostitse. Mikäli ongelmaa ei saada ratkaistua käyttäjää ohjeistamalla, asiantuntija voi ottaa etäyhteyden käyttäjän tietokoneeseen siten, että ruudulla näkyvät kaikki toimenpiteet. Mikäli ongelmaa ei pystytä etänä korjaamaan, tukihenkilö voi myös saapua fyysisesti sinne missä käyttäjä on. G30-ketjun kautta Chilit pystyy tarjoamaan Suomessa laajasti lähitukea.

”Suomen IT-osastomme ollessa yhden henkilön vahvuinen, käytämme laajasti Chilitin tukipalvelua. Käyttäjämme ottavat yhteyttä puhelimitse tai sähköpostitse Chilitin tukipalveluun tietotekniikkaan liittyvissä tukitilanteissa. Tukipalvelu on vapauttanut omaa aikaani IT:n kehittämiseen ja käyttäjät pysyvät tyytyväisinä tukipyyntöjen hoituessa tehokkaasti”, sanoo Juho Yliriesto.

Assemblinin käyttäjien tyytyväisyys tukipyyntöjen selvittämiseen on 4,5/5 ja Chilit on kyennyt ratkaisemaan 90 prosenttia tukipyynnöistä ensimmäisen puhelun aikana.

Chilit tuottaa IT-palveluita, joita kukaan muu ei osaa, ehdi tai uskalla tuottaa. Asiakkaamme saavat meiltä kaikki IT-palvelut ja -ratkaisut käyttäjän taskusta pilveen. Tutustu tarkemmin palveluihimme.

Chilit Oy

Helsinki: Turkhaudantie 5, FI-00700 Helsinki


Turku: Fiskarsinkatu 6, FI-20750 Turku

Sosiaalinen media

Asiakkaalle

Lataa etätuki

Liity uutiskirjeen tilaajaksi!

 
Haluatko saada kerran kuukaudessa kootusti tietoa IT-alan ajankohtaisista asioista? Liity uutiskirjeemme tilaajaksi!